När ska denna rutin användas?
När Kundservice behöver eftersöka ett mejl som har skickats till en intern avdelning.
Vilka typer av ärenden finns det?
Rutin för respektive ärende
1. Söka i internmejlen
Öppna Kundservice intern-mejlen, se rutin Releasy: Komma igång med mail om du är osäker på hur du öppnar den.
I rutan högst upp till vänster där det står "Sök i E-post och Kontakter" går det att söka på till exempel anläggnings-ID, kundnummer och mejladress:
Om det finns ett mejl som matchar sökordet så kommer det komma upp till höger:
2. Hantera ärendet och loggning i CAB
Om vi behöver ställa en följdfråga till den interna avdelningen så klickar du på den lilla pilen uppe till höger, bredvid "Svara alla" och väljer "Svara/Svara alla".
När vi mejlat iväg får följdfråga skall svaret vi fått och vår följdfråga ska läggas till som en ny kommentar i den befintliga MAICCDIS-loggen i CAB. Ändra inte status på ärendet, men flytta fram klardatumet en vecka:
Om vi inte behöver ställa en följdfråga ska internmejlet loggas i den befintliga MAICCDIS-loggen i CAB och ärendet ska avslutas. Återkoppla till kunden via telefon eller mejl. Att kund har fått återkoppling ska också loggas i CAB.