När ska denna rutin användas?

När Kundservice behöver eftersöka ett mejl som har skickats till en intern avdelning.


Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Söka i internmejlen
  2. Hantera ärendet och loggning i CAB

Rutin för respektive ärende


1. Söka i internmejlen


Öppna Kundservice intern-mejlen, se rutin Releasy: Komma igång med mail om du är osäker på hur du öppnar den.


I rutan högst upp till vänster där det står "Sök i E-post och Kontakter" går det att söka på till exempel anläggnings-ID, kundnummer och mejladress:



Om det finns ett mejl som matchar sökordet så kommer det komma upp till höger:



2. Hantera ärendet och loggning i CAB


Om vi behöver ställa en följdfråga till den interna avdelningen så klickar du på den lilla pilen uppe till höger, bredvid "Svara alla" och väljer "Svara/Svara alla". 



När vi mejlat iväg får följdfråga skall svaret vi fått och vår följdfråga ska läggas till som en ny kommentar i den befintliga MAICCDIS-loggen i CAB. Ändra inte status på ärendet, men flytta fram klardatumet en vecka:




Om vi inte behöver ställa en följdfråga ska internmejlet loggas i den befintliga MAICCDIS-loggen i CAB och ärendet ska avslutas. Återkoppla till kunden via telefon eller mejl. Att kund har fått återkoppling ska också loggas i CAB.