När ska denna rutin användas?

När man ska komma åt Ellevios e-post samt få tillgång till Kundservice internt-lådan.


Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Logga in på Ellevios e-post
  2. Lägga till lådan Kundservice internt



1. Logga in på Ellevios e-post


Öppna en webbläsare i Elin. Det är viktigt att du gör detta steg eftersom vi måste vara anslutna till Ellevios "dator" för att komma åt deras e-post.

Öppna denna länk för att komma åt e-posten: https://mail.ellevio.se/


Logga in med ditt Elin-användarnamn och lösenord. Observera att användarnamnet måste skrivas enligt: "office\xxxxxxxxx. Tryck sedan logga in/sign in:



Nu öppnas inkorgen för din privata Ellevio-partners mejl:


Denna inkorg är egentligen ingenting som användas, ska e-post skickas internt inom Ellevio skall lådan Kundservice internt användas, se punkt 2. Lägga till lådan Kundservice internt.
Ska ni mejla till TL:s angående t.ex. chefssamtal, lyssna samtal, feedback o.s.v. skall detta skickas från er privata Releasy-mejl.



2. Lägga till lådan Kundservice internt


Klicka på din profil högst upp till höger:



Klicka på "öppna en annan postlåda..":



Skriv in namnet på lådan. Ofta dyker lådan upp av sig självt. Gör den inte det så kan du skriva in hela namnet (Kundservice internt) och trycka på "Sök i katalog":



Markera lådan och klicka på "Öppna"



Kundservice internt kommer nu öppnas i en ny flik. Var uppmärksam på detta så du använder rätt e-post när du ska skicka internt! Uppe bland flikarna kan du tydligt se vilken e-postlåda du har öppen: