När ska denna rutin användas?
Rutinen kan användas när man behöver söka upp ohanterade mail i RCM (gäller för Backoffice)
Vilka typer av ärenden finns det?
Rutin för respektive ärende
1. Söka upp ohanterade mail i RCM
- Steg 1: Öppna RCM Releasy Case Management
- Steg 2: Välj E-post - Arkiv

- Steg 3: Tryck på Ellevio Arkiv

- Steg 4: Välj Riktning Mottagna och sedan Visa Antal 100
- Steg 5: Under ett dygn, så kollar vi enskilt för dessa klockslag
00:00:00 - 06:00:00
06:00:00 - 12:00:00
12:00:00 - 18:00:00
18:00:00 - 23:59:59

- Steg 6: Tryck på Sök

- Steg 7: Det finns en begränsning på 100st visade mail (därför vi delar upp sökningarna)

- Steg 8: Alla med Vänsterpil är besvarade, så kontrollera alla utan pil

- Steg 9: På mottagna mail, kontrollera om det står stängt av "rådgivares namn", då är mailet hanterat.
- Om ett mail utan pil endast har öppnat av behöver det undersökas närmare.

- För att undersöka närmare, ska CAB kontrolleras om det finns en CUIN-logg eller MAICCDIS-logg
- Öppna en ny flik i webbläsaren med RCM Ellevio Arkiv och sök ofiltrerat på mailets rcm-xxxxxxxx.
- Sök även på kundens mailadress.
- Steg 10: Samla ihop alla rcm-xxxxxxxx koder (ta inte med de som är stängt av rådgivare) skicka ett mail till ps-ellevio@releasy.se, skicka från din releasy-mail. Vi jämför mot det som ligger i PS-lådan och lägger ut de som ska hanteras i Teams/Backoffice kanalen.
Tänk på att mail som inkommit under natten kan ha blivit öppnade av rådgivare vid arbetsdagens start, de kommer då att hanteras. Skriv till rådgivaren om du känner dig osäker på om ett mail håller på att bli hanterat.
