När ska denna rutin användas?

Rutinen ska användas när man behöver flytta över ett mail till annan arbetsyta (kö).

Mailet kommer till RCM, överflyttningen sker i Genesys Cloud



Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Flytta över mail till annan arbetsyta (kö)


Rutin för respektive ärende

1. Flytta över mail till annan arbetsyta (kö)




 

  • Steg 1:  Inne i Genesys Cloud, så trycker du på knappen Överför






  • Steg 2: En ruta kommer då upp, du söker sedan på den mailkö du vill överföra till (se steg 6vad köerna heter)






  • Steg 3:  Tryck på den mailkö som kommer upp, i detta exemplet överför vi till företagsmailen.






  • Steg 4:  Efter att man har klickat på önskad mailkö, så skickas mailet över. Avsluta genom att trycka på Klar






  • Steg 5:  Stäng sedan RCM fönstret som mailet är öppnat i, vi får inte klicka i "Stäng utan åtgärd"





  • Steg 6: Vad heter köerna i Genesys Cloud?

    - Privat: Ellevio Private Customer Mail
    - Företag: Ellevio Business Customer Mail
    - Specialgruppen: Ellevio Connections Mail