När ska denna rutin användas?
Rutinen ska användas när man behöver flytta över ett mail till annan arbetsyta (kö).
Mailet kommer till RCM, överflyttningen sker i Genesys Cloud
Vilka typer av ärenden finns det?
Rutin för respektive ärende
1. Flytta över mail till annan arbetsyta (kö)
- Steg 1: Inne i Genesys Cloud, så trycker du på knappen Överför

- Steg 2: En ruta kommer då upp, du söker sedan på den mailkö du vill överföra till (se steg 6vad köerna heter)

- Steg 3: Tryck på den mailkö som kommer upp, i detta exemplet överför vi till företagsmailen.

- Steg 4: Efter att man har klickat på önskad mailkö, så skickas mailet över. Avsluta genom att trycka på Klar

- Steg 5: Stäng sedan RCM fönstret som mailet är öppnat i, vi får inte klicka i "Stäng utan åtgärd"

- Steg 6: Vad heter köerna i Genesys Cloud?
- Privat: Ellevio Private Customer Mail
- Företag: Ellevio Business Customer Mail
- Specialgruppen: Ellevio Connections Mail
