När ska denna rutin användas?

Rutinen ska användas om man behöver skicka utgående mail till kund.
Kom ihåg att logga alla mail med MAICCDIS i CAB och använda RCM Ärende-id i titeln.


Undantag för MAICCDIS-logg är när fakturakopia skickas, då lägger vi endast en INVOICE-logg



Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Skicka utgående mail (fakturakopia)

Rutin för respektive ärende

1. Skicka utgående mail (fakturakopia)




 

  • Steg 1:  Sök http://rcm.releasy.se/ i vanlig webbläsare,

    - Krävs inloggning så väljer du din Releasy-mailadress






  • Steg 2: Tryck på knappen E-post - Skicka






  • Steg 3:  Tryck på Välj uppdragsgivare och välj Ellevio







  • Steg 4:  Klicka sedan på Välj arbetsyta och markera Ellevio Privat eller Ellevio Företag







  • Steg 5: Här kommer kommer vi till mailvyn och vi gör följande steg:

    - Fyll i kundens mailadress i Till:
    - I Ämne: skriver vi "Kundnummer 12345, Fakturakopia"
    - I droplistan Mallar/Välj mall väljer vi "Faktura - Fakturakopia bifogad privatkund"
    - Använd knappen Välj fil längst ner för att bifoga fakturakopian







  • Steg 6:  Efter att text har lagts till, så tillkommer en ny knapp Skicka som vi trycker på






  • Steg 7:  En ruta kommer upp som vi trycker på OK







  • Steg 8:  Ett ärende-id har nu genererats (lika som ett Freshdesknummer, används vid loggning), vi kan nu stänga fliken i webbläsaren.