När ska denna rutin användas?
Rutinen ska användas om man behöver skicka utgående mail till kund.
Kom ihåg att logga alla mail med MAICCDIS i CAB och använda RCM Ärende-id i titeln.
Undantag för MAICCDIS-logg är när fakturakopia skickas, då lägger vi endast en INVOICE-logg
Vilka typer av ärenden finns det?
Rutin för respektive ärende
1. Skicka utgående mail (fakturakopia)
- Steg 1: Sök http://rcm.releasy.se/ i vanlig webbläsare,
- Krävs inloggning så väljer du din Releasy-mailadress
- Steg 2: Tryck på knappen E-post - Skicka

- Steg 3: Tryck på Välj uppdragsgivare och välj Ellevio

- Steg 4: Klicka sedan på Välj arbetsyta och markera Ellevio Privat eller Ellevio Företag

- Steg 5: Här kommer kommer vi till mailvyn och vi gör följande steg:
- Fyll i kundens mailadress i Till:
- I Ämne: skriver vi "Kundnummer 12345, Fakturakopia"
- I droplistan Mallar/Välj mall väljer vi "Faktura - Fakturakopia bifogad privatkund"
- Använd knappen Välj fil längst ner för att bifoga fakturakopian

- Steg 6: Efter att text har lagts till, så tillkommer en ny knapp Skicka som vi trycker på

- Steg 7: En ruta kommer upp som vi trycker på OK

- Steg 8: Ett ärende-id har nu genererats (lika som ett Freshdesknummer, används vid loggning), vi kan nu stänga fliken i webbläsaren.

