När ska denna rutin användas?

Rutinen innehåller en sammanställning av ärendeloggningen och en förklaring på när de olika kategorierna i Genesys Cloud ska loggas för inkommande samtal för Specialgruppen.

Lättast är att söka genom CTRL + F och navigera er till rätt loggning. 


Som tidigare, hittar man inte det man söker så skicka feedback till Produktspecialistrna (ps-ellevio@releasy.se) eller Hanna (hanna.jax@releasy.se) som är Teamleder och ansvarig för Specialgruppen.


HuvudkategoriKategori 2Kategori 3Förklaring - När använder vi alternativet? 
Installatör



Support installatör




Byte av elinstallatör
När installatören i ärendet ska bytas


Guidning av ärendeanmälan
När du får guida installatören på installatörswebben


Inloggningsproblem/kan ej skapa team
När installatören har problem att logga in eller inte kan skapa ett team på installatörswebben


Kan ej skapa ärende
När installatören har problem med att skapa ett ärende på installatörswebben

Anslutning



Tekniska anvisningar
När installatören har tekniska frågor


KapacitetsfrågaNär en installatör har frågor om kapaciteten för en specifik anläggning eller ställverk/kabelskåp osv. 


Generella frågorNär installatören har generella frågor om anslutningen

Ärendestatus



Väntar på handläggareNär Installatör har frågor om ett ärende som inte har fått en handläggare tilldelad till sig


Påbörjat ärendeNär installatör har frågor om ett ärende där alla arbetsorderna är aktiva. 


Avslutat ärendeNär installatör har frågor om ett ärende som står som avslutat i WMS


Färdiganmälan ej inkommenNär installatör har frågor om ett ärende där vi saknar färdiganmälan


Ingen föranmälan inkommenNär installatör har frågor om ett ärende som antingen har ett F framför eller inte är inskickat än. 


Saknar fullmaktNär vi inte kan ge ut info pga GDPR


Söker handläggareNär installatören vill komma i kontakt med handläggare för sitt ärende


Makulera ärendeNär installatör vill makulera ett ärende
Kund



Abonnemangsfråga



EffekttariffNär en kund har frågor om effekt tariffen (båda privat & företag)


KonsumtionsanläggningNär kund har frågor om sitt abonnemang på sin nuvarande/framtida konsumtionsanläggning


ProduktionsanläggningNär kund har frågor om sitt abonnemang på sin nuvarande/framtida konsumtionsanläggning


ÖvrigtÖvriga frågor som inte innefattar ovan

Offerter



Förklara offertNär du får förklara en offert för kunden


Har inte fått offertNär kunden hör av sig och inte fått offerten


Uppdatera offert/Ny offertNär du får ta vidare att vi behöver skicka en ny/uppdaterad offret 


Felaktiga offertuppgifterNär en kund hör av sig om att uppgifterna för offerten inte stämmer

Ärendestatus



Väntar på handläggareNär kund har frågor om ett ärende som inte har fått en handläggare tilldelad till sig


Påbörjat ärendeNär Kund har frågor om ett ärende där alla arbetsorderna är aktiva.


Avslutat ärendeNär Kund har frågor om ett ärende som står som avslutat i WMS


Färdiganmälan ej inkommenNär kund har frågor om ett ärende där vi saknar färdiganmälan


Ingen föranmälan inkommenNär Kund har frågor om ett ärende som antingen har ett F framför eller inte är inskickat än.


InstallatörsmedgivandeNär en kund har frågor om installatörsmedgivandet


Saknar fullmaktNär vi inte kan ge ut info pga GDPR

Söker handläggareNär Kund vill komma i kontakt med handläggare för sitt ärende

Makulera ärendeNär kund har frågor om att makulera ett ärende eller hur man gör för att makulerar ett ärende

Produktion



MikroproduktionNär kund har frågor kring installation av mikroproduktion


BatterilagringNär kund har frågor kring batterilagring


Utökning av solcellsanläggningNär kund har frågor kring utökning av befintlig solcellsanläggning


Övrig produktionNär kund har frågor om övrig produktion som inte innefattas av ovan (tex vattenkraft, vindkraft eller solcellsparker) 

Anslutning



ServisändringNär kunden har generella frågor om servisändringsärenden (processen)


Tillfällig anslutningNär kunden har generella frågor om en tillfällig anslutning (processen)


KapacitetsfrågaNär en Kund har frågor om kapaciteten för en specifik anläggning eller ställverk/kabelskåp osv. 

NyanslutningNär kunden har generella frågor om ett nyanslutningsärende (processen)


LedningsflyttNär kunden har generella frågor om ett ledningsflytts ärende (processen)

Laddinfra




Generella frågor
När kund har generella frågor om laddinfra

Avslut



Avgift avslutNär kund har frågor om avgiften för avslut av anläggning/servis


Generella frågorNär kund har generella frågor om avslut av anläggning/servis