När ska denna rutin användas?


Rutinen innehåller en sammanställning av ärendeloggningen och en förklaring på när de olika kategorierna i Genesys Cloud ska loggas för inkommande samtal för First line Kredit & Inkasso. 

Lättast är att söka genom CTRL + F och navigera er till rätt loggning. 


Om någon logg behöver uppdateras, inte är relevant eller saknas kontakta ps-ellevio@releasy.se 


Huvudkategori
Kategori 2Kategori 3Förklaring - när använder vi alternativet?  
Kravgruppen



Hänvisad till Elhandlare
När kund är frånkopplad PUA

Skuldinformation



FrånkoppladNär kund är frånkopplad och vill ha skuldinfo för betalning


InkassoNär kund inte är frånkopplad än men vi ger skuldinfo och hänvisar till Intrum för betalning

Återinkoppling
När kund har en pågående återinkoppling

Flytt på frånkopplad anläggning



Uppsägning
När kunden är frånkopplad men vill säga upp avtalet


InflyttNär ny kund vill teckna avtal på frånkopplad anläggning

Ej krav ärende



KundNär kunden inkommer på "fel" slinga


KundserviceNär kundservice kontaktar kravet men ingen överföring av kund genomförs

Fullmakt saknas
När vi inte kan ge ut uppgifter pga GDPR

Callback misslyckad
När kunden inte svarar viduppringning
Kreditgruppen



Återbetalning deposition
Om kunden har frågor om återbetalning av dep.

Motsäger deposition
Om kunden motsäger sig dep.

Betalning av deposition
Om kunden har frågor om betalning av dep.
TeknikerGodkänd

Kommer gälla från 3/11

Nekad
Kommer gälla från 3/11


Om någon logg behöver uppdateras, inte är relevant eller saknas kontakta ps-ellevio@releasy.se