När ska denna rutin användas?

Rutinen kan användas om det är problem att starta upp program och system som CAB/WMS och ELIN.


Vilka typer av ärenden finns det?

  1. CAB/WMS fryser och kan ej startas om (Återställning Program)
  2. CAB/WMS fryser och kan ej startas om (Återställning CITRIX)
  3. ELIN startas ej upp efter ha loggat in
  4. ELIN filer öppnas i textdokument

Rutin för respektive ärende

1. CAB/WMS fryser och kan ej startas om (Återställning av Program) 

Spara kundnummer/uppgifter då programmet startas om, följ dessa steg:

 



  • Steg 1:  Högerklicka på Citrix Workspace och tryck på Connection Center


bild 




  • Steg 2: Markera programmet och tryck sedan på Terminate






  • Steg 3:  Klicka sedan på Ja





  • Steg 4:  Klicka sedan på Close






  • Steg 5:  Starta programmet på nytt, startar det fortfarande inte så gå till (Återställning av CITRIX) nedan:




2. CAB/WMS fryser och kan ej startas om (Återställning av CITRIX)


Spara kundnummer/uppgifter då hela CITRIX startas om, följ dessa steg:

 



  • Steg 1:  Högerklicka på Citrix Workspace och tryck på Advanced Preferences

 

bildbild


 

  • Steg 2: Tryck sedan på Reset Citrix Workspace

 

bild



 

  • Steg 3:  Klicka sedan på YES

 

bild






  • Steg 4:  Klicka sedan på OK





 

  • Steg 5: Stäng ner fönstret som kommer upp





  • Steg 6: Prova starta upp CAB/WMS i ELIN. (Ibland kan denna reset behöva göras 2 gånger)




3. ELIN startas ej upp efter ha loggat in





  • Steg 1:  Sök i startmenyn på Företagsportalen och tryck på Öppna






  • Steg 2:  Sök på Citrix och kicka på ikonen CitrixWorkspace






  • Steg 3:  Tryck knappen Installera (Citrix blir ominstallerat)






  • Steg 4:  Prova öppna ELIN

  • Steg 5:  Går det fortfarande inte öppna, ring till Servicedesk054-100 530 

4. ELIN filer öppnas i textdokument (gäller vanligtvis nyinstallerad dator)




  • Steg 1: Installera Citrix i Företagsportal, sedan öppna valfritt program i ELIN och gå till Nerladdningar

bild

 



  • Steg 2: Välj "Visa i mapp"

 

bild

 



  • Steg 3: Välj att öppna fil med "Öppna med..."
     

bild

 



  • Steg 4: Sök efter annan app på den här datorn
     

bild

 



  • Steg 5: Appen hittar vi:       C:\Program Files (x86)\Citrix\ICA Client\wfcrun32

 

bild

 



  • Steg 6: Välj "Använd alltid denna app för att öppna .ica-filer"
     

bild