När ska denna rutin användas?
När koordinatorer/rådgivare på skiftet hanterar ärenden som kommer från t.ex. Trafik Stockholm.


Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Hantera mejl i driftlådan
  2. Ärenden från Återinkoppling
  3. Ärenden från Trafik Stockholm/Servicecenter
  4. LAVIN-ärenden




Rutin för respektive ärende


1. Hantera mejl i driftlådan

Börja med att gå in på www.outlook.com via din webbläsare. Logga in med din Releasy-mail.
Därefter behöver du öppna upp driftlådan. Klicka på din bild längst upp i högra hörnet. Klicka sedan på 
"Öppna en annan postlåda" Skriv in drift-ellevio@releasy.se:


Nu dyker driftmejlen upp i en egen flik i din webbläsare.
Saknar du behörighet att öppna driftlådan eller mejla från den, kontakta din TL.



Be RTM om admin-tid när du ska hantera driftmejlen.

Kontrollera sedan mejlen enligt följande instruktioner:



2. Ärenden från Återinkoppling
Finns det mejl från Återinkoppling läggs dessa i mejllådan som heter Återinkoppling:
Ingen vidare behandling behövs.




3. Ärenden från Trafik Stockholm/Servicecenter

Finns det mejl från Trafik Stockholm/Servicecenter så behöver vi först kontrollera om det är vårat skåp. Detta görs via koordinater eller från bilden.
Om det inte är Ellevios skåp ska mejlet besvaras där vi informerar om att skåpet inte är vårat. Sedan läggs mejlet i undermappen som heter Inte våra skåp.

Saknar du behörighet att mejla från driftlådan kontakta din TL samt koordinator så att koordinatorn kan skicka mejlet istället

Om det är Ellevios skåp så ska rutinen Anmälan av öppna kabelskåp från Servicecenter fd Trafik Stockholm följas.

Mejlet ska sedan läggas in i mappen som heter Felanmälda kabelskåp:



4. LAVIN-ärenden
Om det finns ett klarmarkerat LAVIN-ärende ser det ut såhär:


Kopiera LAVIN ID:t och sök på detta i inkorgen:


Ta bort alla LAVIN-meddelanden som har samma ID, förutom KLAR-meddelandet, detta ska läggas i mappen Avklarade Lavin: