När ska denna rutin användas?

  • Säkerställa att ärenden i CAB flyttats över till rätt avdelning. 
  • Avsluta ärenden som felaktigt fått status upprättad.

 

Om ärenden i CAB inte sätts i status ”avslutad” eller missar att lägga över ärendet på rätt ärendehanteringsgrupp kommer ärendet ligga öppet på den som skapat ärendet. Detta leder till att det ligger upprättade ärenden på enskilda personer som inte hanteras av en annan avdelning. Alternativt ligger öppna ärenden som egentligen ska ha status avslutad.

 

 

Ni hittar ärenden här: 

  1. Klicka på Generell och sedan Aktivitetslista i CAB

  2. När ni klickat på generell får ni upp den här vyn där erat Elin-ID ska vara inskrivet. Ni klickar då på Sök och får upp alla ärenden som är Upprättade och som ligger på er själva:
     
  3. Ni kommer in på kundbilden genom att dubbelklicka på ärendet.


  4. Kontrollera om ärendet ska läggas över till en annan ärendehanteringsgrupp lägg då över det till rätt grupp enligt respektive rutin.
    Är ärendet hanterat och har status upprättad av misstag ändra då status till avslutad.