När ska denna rutin användas?
När du fått admin-tid i ditt schema för att skriva ut dokument.
Du hittar dokumentet under Filer i Hjälplinjen i Teams.


Kom ihåg att radera samtliga kunduppgifter och ändra status till ”Hanterad” när du har skrivit ut dokumentet! 


Vilka typer av ärenden finns det?

  1. Skriva ut faktura
  2. Skriva ut övriga dokument
  3. Eskalera ärendet tillbaka till handläggare.

Rutin för respektive ärende


1. Skriva ut faktura

  • Markera rätt faktura i CAB och klicka på knappen Fakturavisning
  • Välj att skriva ut fakturan från fakturavisningen på SecurePrint på RELBRSFILE01
  • Fyll i försättsbladet som finns längst ner i denna rutin med kundens namn och adress dit fakturan ska skickas.
  • Lägg fakturan i ett kuvert med Ellevios logga (Finns på plan 4) sätt på ett porto-klistermärke som finns på plan 3 vid postfacket mitt emot receptionen. Lägg brevet i utgående postfack.
  • Kontrollera att en ”INVOICE-logg” har gjorts i CAB, finns det ingen sådan så skapar du en logg att du har skickat en fakturakopia. Använd koden ”INVOICE” och titel ”Fakturakopia”
  • Kom ihåg att radera samtliga kunduppgifter och ändra status till ”Hanterad” i Excel-filen när du har skrivit ut dokumentet.

2. Skriva ut övriga dokument

  • Öppna upp blanketten du ska skicka till kunden. Vanligast förekommande blanketter så som fullmakt och skadeståndsanspråk finns längst ner i denna rutin.
  • Välj att skriva ut dokumentet på SecurePrint på RELBRSFILE01
  • Fyll i försättsbladet som finns längst ner i denna rutin med kundens namn och adress dit dokumentet ska skickas.
  • Lägg dokumentet i ett kuvert med Ellevios logga (Finns på plan 4), sätt på ett porto-klistermärke som finns på plan 3 vid postfacket mitt emot receptionen. Lägg brevet i utgående postfack.
  • Skapa en logg i CAB på att du har skickat ett dokument till kunden. Välj ärendehanteringskod ”CUIN” och lägg sedan till en anteckning där du fyller i vilken typ av dokument du har skickat.
  • Kom ihåg att radera samtliga kunduppgifter och ändra status till ”Hanterad” i Excel-filen när du har skrivit ut dokumentet.

3. Eskalera tillbaka ärendet till handläggaren

  • Om du observerar att en utskrift inte är befogad eller om det saknas information om vad som ska skickas skriv till personen som står som rådgivare för ärendet på Teams.
  • Ändra status till ”tillbaka till rådgivaren” så får rådgivaren kontrollera informationen och komplettera med ny/ytterligare information. 
  • Om ett brev felaktigt har lagts över så läggs det tillbaka till föregående rådgivare och vi markerar ärendet som "Ej hanterat" (exempelvis: utskick går att göra via Printleverantör via CAB)
    Avsluta med att meddela personen som står som rådgivare för ärendet på Teams att ingen hantering har gjorts.